Day 176-178 - Phong Nha

Day 178-184 – Hanoi, Halong Bay

Efter Phong Nha gik turen videre i natbus til hovedstaden Ha Noi. Her var planen at blive en overnatning og derefter tage mod Halong Bay, som på sin vis skulle minde om Phong Nha bare i vand, hvilket det også gjorde. Det er en masse små øer med mulighed for at sejle rundt mellem dem. Vi besluttede os for at lade vores store rygsække ligge i Ha Noi og kun tage det vi skulle bruge i de 3 dage vi var i Halong Bay med. Vi ankom med bus og færge til Halong Bay, og fandt hurtigt ud af at der var en hel del koldere end hvad vi havde regnet med. Vi blev allerede på første dagen der en smule forkølede og brugte derfor aftenen på at drikke te og hygge på hotel værelset. Til dagen efter havde vi booket en selj/kajak tur ud blandt øerne. Vi startede om morgenen med at ro i kajak rundt i 2 timer. Efter frokost var der mulighed for en svømmetur og udspring fra båden, selvom at det var en smule koldt hoppede vi i fra bådens tag. På turen besøgte vi også en ø kaldet Monkey Island, hvor vi tog på en vandretur op til toppen af øen og så den vidunderlige udsigt ud over hele området. På stranden omkring øen var der både små og store aber, derfor navnet. Vores dage i Halong Bay var virkelig smukke, men det var utrolig koldt hvilket var ret ærgerligt. Vi skulle tilbage til Ha Noi og havde her 2 dage inden vi skulle med flyet videre til Hong Kong. Den ene dag fik vi en privat tur rundt i byen, for at høre om historien og se de gamle områder, og så brugte vi resten af den dag på at smage byens specialiteter som æggekaffe, Pho (nudelsuppe) og Bun Cha (nudelsuppe med kød i).