Day 153-161 - Cambodia

Day 162-172 – Ho Chi Minh, Mekong Delta, Dalat, Nha Trang

Dagen efter Idas fødselsdag tog vi videre til Vietnam. Det første stop var Ho Chi Minh. Her havde vi en overnatning hvor efter vi tog mod Mekong Delta. Vi havde bestilt en 2 days 1 night tour rundt i området, som bød på både flere sejlture samt besøg hos flere lokale familier for at se de forskellige håndværk de ekselerede i. Her købte vi kokosslik og drak fantastisk honning the. Efter turen tod vi tilbage til Ho Chi Minh hvor vi nød byen, markederne og parkerne, hvor vi ofte mødte unge universitets studerende der øve deres engelske med os. Både sjov men til tider anstrengende oplevelse. Vi brugte vores sidste dag på at besøge Chu Chi tunnelerne. Disse tunneler blev brugt under Vietnamkrigen, hvor at Vietcong gemte sig. Vi fik lov til at kravle igennem en tunnel der var blevet forstørret for vestlige turister. På trods af at tunnelerne var større end de originale, så skulle man kravle igennem dem. Om aften tog vi bussen videre Dalat. Vi vil gerne sende et skud ud til vietnamesiske busser for at lave sleeping busses, hvor det er muligt at lægge ned og sove. Efter en god nattesøvn var vi i Dalat. Her forelskede vi os hurtigt i en cafe der lavede smykker, smoothies og cookies. Det var to unge piger der ejede caféen og vi blev hurtigt venner. Anden gang vi besøgte dem gav de os hvert et armbånd som de selv havde lavet. Vi lejede en motorcykel i et par dage og kørte rundt i området. Der er flere vandfald og templer omkring Dalat som vi kørte hen og så. Vi nød Dalat og naturen omkring byen og besluttede os derfor at blive en dag ekstra. Efter tre overnatninger besluttede vi os for at tage videre til den næste by. Vi tog derfor til Nha Trang. Turen til Nha Trang bød på vores første regnvejr i to måneder. Regnen kom ikke kun bag på os men også vores buschauffør der fik lidt for meget fart på i et sving og næsten skred ud. Et par sving længere fremme var en lastbil skredet ud og væltet på siden. Vi kunne ikke se så meget andet end at lastbilen ikke havde det godt. Vi kom dog helskindet til Nha Trang.  Nha Trang er en strandby fyldt med russiske turister. Da vi ikke var så meget for at bruge hele dagen på stranden brugte vi tiden på at slappe helt af og sove længe. Vi tog dog hurtigt videre til den næste by, som var Hoi An.