Day 72-84 - Australien, Melbourne, Ulladulla, Sydney

Day 85-124 – Australien, Toowoomba, Road Trip

Vi boede hos Benedictes faster i 3 uger. Her hjalp vi til i deres butik, hvor vi lavede smykker og kaffe. Vi blev endda inviteret til Benedictes grandkusines 16 års fødselsdag. Planen var at vi ville bruge 2 uger på at køre til Cairns. Denne plan blev dog midlertidigt sat i bureau, da Benedicte fik nogle pludselig mavesmerter. Efter et lægebesøg fandt vi ud af at hun havde blindtarmsbetændelse. Resten af dagen gik på at køre fra den ene læge til den anden for at tage blodprøver og scanninger. Da det blev bekræfte at Benedicte havde blindtarmsbetændelse tog vi direkte på hospitalet. Her blev de næste tre dage brugt på at vente på at Benedicte blev opereret og kom sig. Vores road trip blev dermed udskudt.

Da Benedicte endelig var blevet frisk nok til at tage med ud at køre, tog vi afsted. Da vi ikke havde lang tid tilbage i Australien blev vores tur forkortet til en uge. Vi kunne derfor ikke nå til Cairns, men til Arliee Beach. Vi tog afsted tidligt om morgen. Turens første stop var Austalian Zoo. Her brugt vi nogle gode timer på at gå rundt og kæle med koalaerne og kænguruerne. Derefter tog vi til Hervey Bay, hvor vi lavede aftensmad og spiste på stranden. Vi så solnedgang og solopgang på stranden. Dag nummer to gik på at køre til Bundaberg, hvor vi brugte dagen på at se byen, besøge deres rom destiller og købe rom og cola med. Om aftenen skulle vi ned til stranden og se babyskildpadder. Efter en instruktion på hvordan man skulle opfører sig og hvor man fik noget information om skildpadderne, så tog vi ned på stranden. Her var vi så heldige at hjælpe små nyudklækkede skildpadder med at komme ud i vandet. Det var en fantastisk og uforglemmelig oplevelse. Vi var begge meget overrasket over hvor små de var.
Dagen efter tog vi gennem Childers til Rockhampton. I Rockhampton besøgte vi deres zoo, spiste frokost i deres botaniskehave og kørte op på Mount Artur for at se ud over byen. Vi kørte lidt videre mod Airlie Beach hen mod aftenen, da vi gerne ville nå dertil morgenen efter.
Vi nåede Makey, byen inden Airlie Beach, om morgenen. Her besøgte vi et informations center som kunne fortælle os om hvordan vi kunne komme ud og svømme på Great Berrier Reef. Vi bookede en sejltur og kørte derefter mod Airlie Beach. Da vi kom frem blev vi helt forbløffede over hvor dejligt der var. Vi bruge eftermiddagen på at gå en lang tur langs havnen og grille med udsigt over vandet om aftenen. Næste morgen skulle vi på sejlturen til revet. Vi sejlede ud til øerne ved Whiteheaven sundays, det var en helt fantastisk tur selvom at vi blev lidt våde af vandet der sprøjtede ind over båden.
Efter den fantastiske sejl- og snorkretur med lækker frokost på båden, kørte vi tilbage mod Brisbane omkring kl. 5. Vores plan var at komme så hurtigt som muligt tilbage mod Brisbane og Surfersparadise.
Om morgene stod vi op omkring kl. 4:30 for at kører videre. Vi fik set solopgang bag bjerge på vejen, vi så en nationalpark og en meget kendt grotte kaldet Cooks Cove. Her inde fik vi en rundvisning i grotten, vi så 8forskellige kamre og en helt masse flagermuse, dog desværre ikke den sjælne spøgelsesflagermus.
Næstsidste dag på vores roadtrip brugte vi på at køre mos Surfersparadise om morgenen, dog var der mega lang kø, så vi ændrede lidt planer og valgte at spise morgenmad i Brisbane og se byen om morgenen, og så kører til Surfers om eftermiddag for at ligge på stranden.
Alt i alt havde vi en fantastisk sjov roadtrip, men besøg mange fantastiske steder, en masse sang i bilen og oplevelser vi aldrig vil glemme.